ДОКЛАДНА ЗАПИСКА

10.07.2012 10:36

ДО

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ-ДУЛОВО

 

ДОКЛАДНА ЗАПИСКА

от

д-р Юксел Осман Ахмед- кмет на Община Дулово

 

Относно : Приемане на доклада на годишните финансови отчети на търговските дружества със 100 % общинско участие в капитала на към 31.12. 2011 год. и освобождаване от отговорност за 2011 год. на управителите .

 

 

 

Уважаеми господин председател,

 

Уважаеми общински съветници

 

Във връзка с приключването на финансовата 2011 год. за търговските дружества със 100 % общинско участие в капитала- „МБАЛ-Дулово” ЕООД, ЕООД „СОЧ” и „Общински гори” град Дулово ми бе предоставен доклад за приемане на годишните финансови отчети на търговските другества със 100 % общинско участие за финансовата 2011 год. , изготвен от финансовия контрольор при Община Дулово Красимир Колев Йоргов.

Съгласно чл.137 т. 3 от Търговския закон и чл.11/ 1 / т. 3 от Наредба № 3 за упражняване правата на Община Дулово върху общинската част на капитала на търговски дружества, приемането на Годишните финансови отчети на общинските еднолични дружества с ограничена отговорност е в правомощията на Общинския съвет-Дулово, в качеството му на Общо събрание на дружествата.

 

В тази връзка, в Приложение № 1 към настоящата докладна записка,са представени за приемане от Общински съвет- Дулово,годишните финансови отчети на 3 общински търговски дружества, изготвени съгласно изискванията на нормативните актове.

  1. Финансово състояние на общинските търговски дружества за 2011 год.

 

МБАЛ-Дулово” ЕООД

Активите и пасивите на дружеството са 630 хил. лв., задължения към доставчици и клиенти 1469 хил. лв.други задължения към персонала- осигурителни вноски, данъчни задължения в общ размер на 2292 хил. лв.

Приходите и разходите са в размер на 1520 хил. лв.,.Финансов резултат-загуба в размер на 326 хил. лв.

Въпреки сложната икономическа обстановка е видно,че загубата е намалена със 436 хил. лв. спрямо 2010 год.

 

  1. Общински гори” ЕООД-дружеството е обявено в ликвидация с Решение №517 от 27.01. 2011 гад.

С решение № 517 от 27.01.2011 год. дружеството бе прекратено и открито производство по ликвидацията му. Със същото решение за ликвидатор е назначен Ремзи Ахмед Хамза.

Процедурата по извършване на ликвидация е регламентирана в Глава седемнадесета от Търговския закон,съгласно чл.266,ал.6 от който ликвидаторите носят същата отговорност за дейността си по ликвидацията както управителите и другите изпълнителни органи на търговските дружества. Редът за счетоводно отчитане и за съставяне на финансовите отчети от предприятия/ в случая ЕООД/ в производство по ликвидация е определен в Счетоводен стандарт № 13- Отчитане при ликвидация и несъстоятелност. Към датата на съдебното решение за обявяване на дружеството в ликвидация / 21.01. 2011 год./ се извършва счетоводно приключване по реда, предвиден в счетоводното законодателство за отчетен период. Изготвят се счетоводен баланс,отчет за приходите и разходите,отчет за паричния поток и отчет за собствения капитал за периода от началото на отчетния период до датата на съдебното решение за обявяване на дружеството в ликвидация.

Счетоводния баланс се трансформира в „Начален баланс при ликвидация” и се изготвя съгласно приложение № 1 към Счетоводен стандарт № 13.

В края на отчетния период ,ако производството по ликвидация не е приключило/ към 31.12. 2012 год./ дружеството в ликвидация изготвя финансов отчет,който включва: счетоводен баланс съгласно приложение № 1 към Счетоводен баланс № 13, отчет за приходите и разходите съгласно приложение № 2 към Счетоводен стандарт № 13, отчет за приходите и разходите съгласно Счетоводен стандарт № 1- Представяне на финансови отчети за стопанската дейност, осъществявана от дружеството в ликвидация, отчет за паричния поток съгласно приложение № 3 към Счетоводен стандарт №13, приложение съгласно Счетоводен стандарт № 1- Представяне на финансовите отчети.

Относно ликвидацията на „Общински гори-Дулово” в ликвидация Ви уведомявам за следното:

  1. Ликвидацията не е приключена в срок / 27.01.2012 год. / ,съответно дружеството не е заличено от търговския регистър.

  2. Съгласно чл. 270, ал. 2 от Търговския закон ръководния орган / т. е. Общински съвет-Дулово,който изпълнява функциите на Общо събрание на дружеството/ се произнася за приемане на началния баланс,на годишното приключване и за освобождаване от отговорност на ликвидаторите.

  3. Представеният за разглеждане годишен финансов отчет към 31.12. 2011 год. не отговаря на изискванията,регламентирани в т.4.6 от Счетоводен стандарт № 13- Отчитане при ликвидация и несъстоятелност.

Съгласно разпоредбите на чл.21,ал. 3 т. 8 от Наредба № 1 от 14.02. 2007 год. за водене,съхраняване и достъп до търговския регистър /Обн.,ДВ,бр. 18 от 27.02.2007 год.,в сила от 01.07. 2007 год./ за заличаване на дружеството в търговския регистър е необходимо да се представят в Агенцията по вписванията: баланс към дата на приключване на ликвидацията, пояснителен доклад към баланса и годишен отчет на ликвидатора, протокол / в случая решение на Общинския съвет/ за приемане на баланса,на пояснителния доклад към баланса, на годишния отчет на ликвидатора, за освобождаване на ликвидатора от отговорност и за разпределение на имуществото на дружеството, удостоверение за предаване на разплащателните ведомости, издадено от териториално поделение на Националния осигурителен институт,съгласно чл.5,ал.10 от Кодекса за социално осигуряване.

От изложените по-горе факти става ясно,че ликвидацията на „Общински гори-Дулово” ЕООД в ликвидация не е проведена съобразно изискванията на действащите нормативни актове и приключена в срока,определен от Агенцията по вписванията-Силистра.

Активите и пасивите на дружеството по баланса към 31.12. 2011 год. са 2749 хил. лв.

Краткосрочни задължения- 365 хил. лв. Приходи и разходи- 225 хил. лв.

Задължения към доставчици- 10 хил. лв., задължения към персонала 222 хил.лв. и данъчни задължения 133 хил. лв.

 

„СОЧ” ЕООД

 

Активите и пасивите на дружеството са в размер на 246 х. лв.

Приходите са в размер на 300 хил. лв., а разходи са в размер на 241 хил. лв.

Печалба 59 хил. лв.,увеличена с 9 хил лв. спрямо 2010 год.

 

Предвид изложеното и на основание чл.137/1 /,т.3 от Търговския закон и чл. 11, т. 3 от Наредба № 3 за упражняване правата на община Дулово върху общинската част от капитала на търговските дружества, предлагам на Общински Съвет- Дулово в качеството си на упражняващ правата на едноличния собственик на капитала на търговските дружества със 100 % участие да вземе следните

 

РЕШЕНИЯ

 

  1. Приема годишните финансови отчети за 2011 год. на следните търговски дружества:

а/ „МБАЛ- Дулово” ЕООД град Дулово с 630 хил. лв. активи и пасиви

б/ „Общински гори” ЕООД град Дулово с 2749 хил. лв. активи и пасиви

в/ „СОЧ” ЕООД град Дулово с 246 хил. лв. активи и пасиви

  1. МБАЛ- Дулово”ЕООД град Дулово да предприеме незабавни мерки за погасяване на задълженията към доставчици в размер на 1469 хил. лв.

  2. Общински гори” ЕООД град Дулово да предприеме незабавни мерки за погасяване на задълженията си към доставчици 10 хил. лв. и към НАП – 133 хил. лв.

  3. ЕООД „ СОЧ” да покрие задълженията си към НАП от печалбата

  4. Определяне на дивидента за общината

  5. Предлагам да се отчисли 25 % дивидент от печалбата и внесе в Община Дулово.

 

Приложение № 1

 

 

С уважение:

 

Д-Р ЮКСЕЛ АХМЕД:

КМЕТ НА ОБЩИНА ДУЛОВО