В Дулово приключи проект по ОПАК

01.04.2014 12:14

На 31 март 2014 г., /понеделник/, от 11,00 часа в зала №2, в сградата на Община Дулово,  се проведе заключителна пресконференция по проект„Оптимизиране структурата и работата на общинска администрация Дулово за постигане на ефективност, ефикасност и избягване на дублиращи се функции” по Оперативна програма „Административен капацитет“ (ОПАК),  Договор № 12-11-36/11.10.2012 г.

На пресконференцията  бяха представени основните резултати от проведения функционален анализ на  Общинска администрация - Дулово.

Проектът е финансиран по Приоритетна ос: І „Добро управление”, Подприоритет: 1.1. „Ефективна структура на държавната администрация”, Договор №: 12-11-36/11.10.2012 г., Бюджетна линия: BG051PO002/12/1.1-04, и е на обща стойност 105 532,90 лв.

Основната цел на проекта бе подобряването на управлението, организацията и функционирането на общинската администрация на Община Дулово за постигане на ефективност, ефикасност и избягване на дублиращи се функции.

“В своя край  е първият проект,спечелен от Община Дулово по Оперативна програма „Административен капацитет“. Той бе насочен към подобряване на административното управление на общината, към оптимизиране на работните процеси и документи, неща, които са важни както за самите нас, така и за гражданите, и бизнеса. Анализът, който е изготвен по проекта ще даде възможност да направим промени в структурата на администрацията, в основните документи, в трудовите характеристики, в наредбите на общината. Ясните правила и процедури ще намалят неразбориите и притесненията, ще подобрят микроклимата в екипа на общината. Голяма част от тези промени са законово определени и до голяма степен задължителни за нас, за да може общината да е адекватна спрямо изискванията към работата и. Модернизацията на управлението на Община Дулово е нещо, което трябва, време е да се случи и всеки един от нас  трябва да стане част от тази задача!“- заяви д-р Юксел Ахмед, кмет на Община Дулово.

Дейностите по проекта включваха провеждането на функционален анализ на административната структура; създаване на нова организация на нейната дейност; актуализиране на съществуващи и изготвяне на нови вътрешни нормативни и административни документи; въвеждане на мерки, насочени към подобряване на релевантността, ефективността, ефикасността и икономичността от дейността на общинската администрация.

Според ръководителя на проекта Станислав Станчев, основните резултати от проекта ще доведат до намаляване на бюрокрацията, оптимизиране на работните процеси и координацията между административните звена, както и по-добър контрол и прозрачност на работата на общинската администрация.

 През месец юли се проведе обучение на служители на общинска администрация Дулово за целите, принципите, методите и очакваните резултати от провеждане на функционален анализ. Обучението беше проведено от доц. Татяна Брайкова – ръководител на екипа по функционален анализ от страна на фирмата изпълнител „Брейнстор“ ООД. Обучението следваше насоките на разработената по ОПАК Единна методология за провеждане на функционален анализ в държавната администрация и Наръчника за нейното прилагане. В обучението взеха участие служители от различни звена на общата и специализираната администрация и представители на ръководството на Община Дулово.

Функционалният анализ на община Дулово  бе проведен от екип съставен от експерти от страна на външния изпълнител и представители на общинската администрация. Ключовите експерти на изпълнителя са с компетенции и опит в сферите на правото, организационното развитие, финансите, управлението на човешките ресурси, количествените и качествените проучвания. Те осъществиха методическото и техническото изпълнение на дейностите по функционалния анализ, докато ролята на представителите на общинската администрация е да осъществяват координацията, контрола и вътрешното информиране по изпълнението на дейностите. Екипът  проведе периодични и при нужда извънредни срещи за планиране и преглед на напредъка по функционалния анализ.

В следващите няколко месеца, се проведоха срещи, интервюта, анкетни проучвания, допитвания до служителите на общинската администрация, гражданите, бизнеса и другите заинтересовани страни, за анализ на текущото състояние, който  завърши с въвеждане на мерки за повишаване на ефективността и ефикасността на общинска администрация Дулово и услугите предоставяни от нея.

На интернет страницата на община Дулово периодично  беше публикувана информация за предстоящите и реализираните дейности по проекта.

На заключителната пресконференция присъстваха д-р Юксел Ахмед-кмет на Община Дулово, Божидара Илиева-координатор по проекта, Станислав Станчев-ръководител и Георги Проданов – управител на фирмата-изпълнител на на функционалния анализ, служители от администрацията.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

ВАНЯ ПЕТРОВА