П Р Е Д Л О Ж Е Н И Е

07.11.2012 12:00
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ДУЛОВО
 
П Р Е Д Л О Ж Е Н И Е
 
от
инж.СЕЗГИН РАМИС ГАЛИБ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ-ДУЛОВО
 
 
ОТНОСНО: Приемане допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Дулово, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
 
 
 
УВАЖАЕМИ ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
 
 
Съгласно чл. 21, ал. 3 от ЗМСМА Общинският съвет приема правилник за организацията и дейността на общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация. С този нормативен акт колективният орган урежда правилата, които ще спазва при своята работа и по които ще  взаимодейства с общинската администрация. 
В действащият към момента Правилник за организацията и дейността на общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация последно актуализиран с решение № 134 от 13.07.2012г., в резултат на извършен одит  Сметна палата  констатира, че в правилника има пропуски, които са предпоставка за допускане на грешки в дейността на общинския съвет, а именно:
Не е определен ред за отчитане на дейността на общинския съвет, с което не са спазени изискванията на чл.21, ал.3 от ЗМСМА;
Общинският съвет не е упражнявал текущ и последващ контрол върху изпълнението на приетите от него решения, с което не са спазени изискванията чл.21, ал.1, т.24 от ЗМСМА;
Председателят на ОбС не е изготвил и внесъл за текущо разглеждане отчети за дейността на ОбС и на неговите комисии, в нарушение изискванията на чл.27, ал.6 от ЗМСМА..
Кметът на общината не е изготвял и внасял за текущо разглеждане отчети за изпълнението на решенията на общинския съвет, с което не са спазени изискванията на чл..44, ал.1, т.7 от ЗМСМА.
С проекта за допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация се въвеждат нови норми, които липсват в действащия към настоящия момент правилник. Това са ал.4 към чл.15 и чл.91а. Целта, която се преследва с новите текстове е привеждане на нормативната уредба в съотвествие с изискванията на ЗМСМА, за които е липсвало правило в нормативния акт.
В резултат на приемане на Проекта за допълнение на Правилника се очаква да се подобри организацията и работата на съвета. Новата подредба на нормите,  съобразени със законите в България, ще доведат до осъществяването  на  законосъобразно местно управление.
С оглед гореизложеното,  предлагам да вземете следното
 
                                                         Р Е Ш Е Н И Е:
 
           На основание  чл.21, ал.2 и ал.3, в съответствие с чл.21, ал.1, т.24, чл.27, ал.6, чл.44, ал.1, т.7 и  т.18 от ЗМСМА чл. 21, ал. 3 от ЗМСМА, Общински съвет – Дулово  реши:
 
Изменя  Правилник за организацията и дейността на Общинския съвет , неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, както следва: 
 
§ 1. В чл.15 се създава нова алинея 4 със следния текст:
 
(4)Председателят на общинския съвет  изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и на неговите комисии, който се разглежда в открито заседание и се разгласява на населението на общината  чрез средствата за масово осведомяване, чрез Интернет страницата на общината или на информационното табло на Общинска администрация-Дулово.
 
§2. В Глава десета КОНТРОЛ ВЪРХУ АКТОВЕТЕ НА КМЕТА НА ОБЩИНАТА, ИЗДАДЕНИ В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА АКТОВЕТЕ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ се добавя нов член 91а, както следва:
 
Чл.91а. (1) Контролът по изпълнение на приетите актове на Общинския съвет се извършва чрез изпращане от кмета на Община Дулово до председателя на Общински съвет–Дулово на административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им.
 (2) Два пъти в годината,  кметът на общината внася в общинския съвет   шестмесечен отчет за изпълнението на актовете на съвета, възложени на кмета и общинската администрация. В отчета задължително се съдържа информация, относно:
1. конкретните актове, договори и др., датата на издаването им, с които е изпълнено дадено решение;
2. подробно изложени причини, поради които конкретно решение не е изпълнено, както и срокове, в които ще бъде изпълнено;
3. издадените въз основа на наредби на Общински съвет – Дулово, актове и наказателни постановления, данни за събираемостта на наложените по тях глоби.
 (2)Общински съвет – Дулово, чрез председателя, може да изисква от кмета на общината, неговите заместници, както и от служителите на общинската администрация, справки, докладни записки, информация, конкретни документи и други материали, относно изпълнението на взетите решения.
 
Измененията в Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет , неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация влизат в сила от датата на приемане на решението.
 
 
 
Настоящото решение да бъде изпратено на Кмета на Община Дулово и Областния управител на Област Силистра в 7-дневен срок от приемането му.
 
 
 
Настоящото решение подлежи на оспорване в 14-  дневен срок по реда на АПК пред Административен съд-Силистра.
 
 
Прилагам:
1. Мотиви към Проект за изменения в Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет , неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация.
2. Приложение с  предложение за допълнение.
 
 
 
 
С уважение, 
 
инж.СЕЗГИН ГАЛИБ
председател ОбС-Дулово
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Мотиви към Проект за изменение и допълнение на Правилник за организацията и дейността на Общински съвет – Дулово, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация 
/мандат 2011-2015 година/
 
Правни основания:
Чл. 21, АЛ.1, Т.24,  ал. 2 и ал. 3, чл. 27, ал. 6 и ал.2, чл.44, ал.1,             Т.7 от ЗМСМА.
 
В действащия към настоящия момент Правилник не е определен ред за отчитане дейността на Общинския съвет. Неосъществяването на текущ и последващ контрол от общинския съвет и липсата за текущо разглеждане на отчети за изпълнение актовете на съвета са  предпоставка за грешки, пропуски и нарушения при управлението на бюджетните, извънбюджетните и други средства на Община Дулово.
С настоящото предложение за допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация /мандат 2011-2015 година/ ще се постигне подобряване организацията и работата на съвета. Новата подредба на нормите,  съобразени със законите в страната, ще доведат до осъществяването  на  по-добро местно управление.
 
 
/Съгласно чл. 26 от ЗНА проектът се публикува на интернет страницата на общината, като на заинтересованите лица се предоставя най-малко 14-дневен срок за предложения и становища по проекта./
 
 
 
 
 
инж.СЕЗГИН ГАЛИБ
председател на Общински съвет - Дулово
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Проект за изменение и допълнение на П Р А В И Л Н И К
 
ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ, НЕГОВИТЕ КОМИСИИ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО МУ С ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ 
 
 
 
В чл.15 се създава нова алинея 4 със следния текст:
 
(4)Председателят на общинския съвет  изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и на неговите комисии, който се разглежда в открито заседание и се разгласява на населението на общината  чрез средствата за масово осведомяване, чрез Интернет страницата на общината или на информационното табло на Общинска администрация-Дулово.
 
§2. В Глава десета КОНТРОЛ ВЪРХУ АКТОВЕТЕ НА КМЕТА НА ОБЩИНАТА, ИЗДАДЕНИ В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА АКТОВЕТЕ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ се добавя нов член 91а, както следва:
 
Чл.91а. (1) Контролът по изпълнение на приетите актове на Общинския съвет се извършва чрез изпращане от кмета на Община Дулово до председателя на Общински съвет–Дулово на административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им.
 (2) Два пъти в годината,  кметът на общината внася в общинския съвет   шестмесечен отчет за изпълнението на актовете на съвета, възложени на кмета и общинската администрация. В отчета задължително се съдържа информация, относно:
1. конкретните актове, договори и др., датата на издаването им, с които е изпълнено дадено решение;
2. подробно изложени причини, поради които конкретно решение не е изпълнено, както и срокове, в които ще бъде изпълнено;
3. издадените въз основа на наредби на Общински съвет – Дулово, актове и наказателни постановления, данни за събираемостта на наложените по тях глоби.
 (2)Общински съвет – Дулово, чрез председателя, може да изисква от кмета на общината, неговите заместници, както и от служителите на общинската администрация, справки, докладни записки, информация, конкретни документи и други материали, относно изпълнението на взетите решения.