Достъпът до стария портал за електронни услуги ще бъде преустановен от началото на октомври.
Близо година, за удобство на потребителите, двата портала функционираха едновременно, като за това време бяха прехвърлени всички потребителски профили и правата на достъп..
Обновената платформа е изцяло разработена в интерес на клиентите на НАП, като им предоставя възможности за директна идентификация, нова навигация и дизайн, лесен достъп до информацията за всяка една услуга и функционалности, като: Профил, Моите услуги, Известия, Последно използвани услуги. Съдържанието в портала е преструктурирано и унифицирано за клиентите, които използват електронните услуги на НАП, както като физически лица, така и като юридически лица. Достъпът до електронните услуги на НАП е значително улеснен: за него не се изисква подаване на заявление от потребителите, които са се идентифицирали с КЕП като задължени лица (ФЛ) или като техни законни представители (при юридически лица) и вписани в тях идентификатори на автора на подписа.
Потребителите, които използват ПИК или личен КЕП не трябва да предприемат допълнителни действия, за да се идентифицират и работят в новия Портал за е-услуги.
Упълномощените лица, които са ползвали стария портал с КЕП, ще продължат да имат същите права и в новия портал. Те ще могат сами да заявяват достъп до други задължени лица, да предоставят такъв до тяхното задължено лице, както и да преупълномощават трети лица, без да се налага, на която и да е от страните, да посещава офис на НАП.
За потребителите с ПИК е важно е да се отбележи, че в обновения Портал за е-услуги на НАП, текущите им достъпи ще бъдат запазени и не са необходими действия от тяхна страна.
Даниела Димитрова
Главен експерт
ИРМ "Силистра"
Отдел "Анализи и планиране"
ТД на НАП Варна - офис Силистра
Мейл: d.marinova@ro19.nra.bg
Телефон: (+359 086) 815325
ул.Генерал Скобелев № 8, гр. Силистра 7500 , България