НАРЕДБА № 2 ЗА РЕДА НА ПРИДОБИВАНЕ, УПРАВЛЕНИЕ И РАЗПОРЕЖДАНЕ С ОБЩИНСКОТО ИМУЩЕСТВО

30.06.2012 14:43

/Приета с Решение № 149 по Протокол №13 от 22.02.2005год. на Общински съвет Дулово, изм.и доп. с Решение № 488 по Протокол № 40 от 03.12.2010год.на Общински съвет Дулово/

м. Декември, 2010 година 

Глава първа

 

ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

 

Чл.1../доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ С тази наредба се определя редът за управление, придобиване и разпореждане с имущество, собственост на община Дулово. С наредбата се определят и конкретните провомощия на кмета на общината, кметовете на кметства, в съответствие с разпоредбите на Закона за общинската собственост и на специалните закони.

Чл.2. Наредбата не се прилага за :

  1. общински имоти, предмет на разпореждане по Закона за приватизация и следприватизационен контрол;

  2. общинско имущество, включено в капитала на търговски дружества;

  3. предоставяне на концесии върху обекти – публична общинска собственост;

  4. отдаване под наем и продажба на общинските жилища.

Чл.3 (1) Общинската собственост се управлява в интерес на населението в общината и в изпълнение на Стратегия за управление на общинската собственост и на Общинския план за развитие, под общото ръководство и контрол на общинския съвет.

(2) В стратегията по ал.1 се определя делът от имотите - частна общинска
собственост, които се отдават под наем само на малки и средни предприятия при условията на чл.25 от Закона за малките и средни предприятия;

(3) Общинската собственост се използва съобразно предназначението й и за

нуждите, за които е предоставена.

Чл.4. ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1)/нова с Реш.№488/03.12.2010г./ За изпълнение на целите, принципите и приоритетите на мандатната Стратегия, общинският съвет ежегодно, преди приемането на годишния бюджет на общината, по предложение на кмета на общината приема Програма, която съдържа:

а/ прогноза за очакваните приходи и необходимите разходи, свързани с придобиването, управлението и разпореждането на общинската собственост;

б/ описание на имотите, които се предвижда да бъдат отдадени под наем, да бъдат предложени за продажба, за внасяне в капитала на търговски дружества с общинско имущество, за учредяване на ограничени вещни права и за предоставяне на концесия;

в/ описание на имотите, които общината има намерение да предложи за замяна;

г/ описание на имотите, които общината има намерение да придобие и способите за тяхното придобиване;

д/ конкретни мерки за подобряване на организацията на работата по управлението на общинската собственост, в това число и на публичния достъп на местната общност до информацията за изпълнението на годишната програма.

(2) ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Най-малко един път в годината, кметът на общината съставя и предоставя на общинския съвет отчет за изпълнението на Програмата по предходната алинея, за състоянието на общинската собственост и за резултатите от нейното управление по видове и категории обекти.

Чл.5. ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Общинската собственост е публична и частна.

(2) ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Промяна в предназначението на обектите на общинската собственост от публична в частна, се извършва с решение на общинския съвет, взето с мнозинство от две трети от общия брой на съветниците.

(3) ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ 1. Определянето на имоти и вещи за публична общинска собственост се извършва с решение на общинския съвет, взето с мнозинство – повече от половината от общия брой на съветниците.

2. Предложенията по предходната алинея се правят в писмена форма от кмета на общината. Предложението трябва да съдържа: вида и местонахождението на имота, акт за общинска собственост, мотиви, обосноваващи предложението, скица от действащия подробен устройствен план, становище на главния архитект на общината.

(4) В общи или подробни устройствени планове или техни изменения, може да се предвижда промяна на публична общинска собственост в частна общинска собственост след решение на общинския съвет.

(5) Промяна в предназначението на общинските имоти, което не води до промяна в характера на собствеността на публична в частна, се извършва с решение на общинския съвет, взето с обикновено мнозинство.

Чл.6 (1) ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Въз основа на съставените актове за общинска собственост се съставят актови книги, които са общодостъпни и всяко лице може да получи справка по тях, срещу заплащане на такса за услугата, по тарифа определена от общинския съвет.

(2) В случаите, когато исканата справка не представлява фактическа трудност и не се налага издаването на служебно удостоверение, информацията може да бъде и устна. В случаите на отказ да бъде регистрирано или незабавно удовлетворено искането, лицето може да подаде писмено заявление.

(3) В случаите, когато се налага справка по досието към акта за общинска собственост или се иска писмено удостоверение за наличието на определени документи или обстоятелства, лицето подава писмено заявление за справка.

(4) ./доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ В 2-седмичен срок от датата на подаване на заявлението по ал.3 Сектор “Общинска собственост, приватизация и обществени поръчки” издава служебно удостоверение, копие от искания документ или мотивиран отказ.

(5) ./доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Ако в срока по ал.4 Сектор “Общинска собственост, приватизация и обществени поръчки” не представи исканата справка се счита, че е налице мълчалив отказ.

Чл.7. ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) В общината се създават и поддържат следните публични регистри:

а/ главен регистър за публичната общинска собственост, в който са включени всички съставени актове за публична общинска собственост;

б/ главен регистър за частната общинска собственост, в който са включени всички съставени актове за частна общинска собственост;

в/ регистър за разпоредителните сделки с имоти, общинска собственост, в който се вписват данни за: решението на общинския съвет за разпореждане с общински имоти; данните по АОС, видовете на разпоредителните сделки; пазарната оценка, данъчната оценка, оценката, определена от общинския съвет и крайната цена на сделката; начинът на разпореждане и насрещната страна на сделката.

(2) Създаването, поддържането в актуалност и предоставянето на услуги от регистрите, както и включването им в компютърни автоматизирани системи, се извършва под общото ръководство и контрола на кмета на общината, в съответствие с наредбите на МРРБ и на МП.

 

Глава втора

 

ПРИДОБИВАНЕ НА ИМОТИ И ВЕЩИ

 

Чл.8. ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Община Дулово придобива възмездно или безвъзмездно право на собственост и други ограничени вещни права:

  1. по силата на закон;

  2. чрез безвъзмездно преотстъпване от държавата;

  3. чрез закупуване на недвижими имоти и движими вещи със средства от общинския бюджет;

  4. чрез замяна на имоти и вещи - общинска собственост, с имоти и вещи на държавата,както и на други физически и юридически лица;

  5. чрез извършване на доброволна или съдебна делба;

  6. чрез дарение или завещание в полза на общината;

  7. чрез изграждане на обекти върху общинска земя или върху терени, където в полза на общината е учредено право на строеж, на надстрояване или на пристрояване;

 

  1. чрез принудително отчуждаване на недвижими имоти - частна собственост за
    общинска нужда;

  2. чрез учредяване в полза на общината на ограничени вещни права по силата на правна сделка, разрешена от закона;

 

  1. чрез наследяване по силата на чл.11 от Закона за наследството /ЗН/;

  2. с позоваване на придобивна давност в полза на общината;

  3. чрез придобиване на имоти и вещи, изградени с доброволен труд и парични средства на населението на общината.

(2) ./нова с Реш.№488/03.12.2010г./ Имуществото, останало след ликвидация на търговско дружество, на което общината е била едноличен собственик на капитала, преминава в собственост на общината.

Чл.9.(1) Дарения и завещания се приемат от кмета на общината при условията на чл.61, ал.2 от Закона за наследството.

(2) Кметът на общината или упълномощено от него длъжностно лице съставя
и води публичен регистър за всички дарения. Регистърът съдържа номер по ред,
номер на договор, стойност на дарението, условие/ срок и номер на писмото, с което
дарителят е информиран за изпълнението на волята му съгласно договора. След
писмено съгласие на дарителя в регистъра може да се впише неговото/а

име/фирма.

(3) Дарения не се приемат от лице, които участва в обявени от общинската
администрация търгове или конкурси или са в процедура по предоставяне на услуги
или права от страна на общината в негова полза.

(4) Когато дарението е безвъзмездно предоставяне на услуги, чрез
изпълнение на строителни и монтажни работи, поддръжка, ремонт или разрушаване
на сгради, почистване, озеленяване и други благоустройствени дейности, кметът на
общината приема дарението с писмен договор и констативен протокол за
извършената услуга. Стойността на дарението се удостоверява с финансово -
счетоводни отчетни документи, включително за стойността на вложените материали
и труд, които се прилагат към договора за дарение.

Чл.10. ./доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Кметът на общината, в рамките на предвидените по бюджета средства, сключва договори за доставка на машини, съоръжения, технологично оборудване, транспортни средства и други дълготрайни активи, след провеждане на процедурите по ЗОП и подзаконовите актове за обществените поръчки .

Чл.11.(1) Вещите, необходими за административните и стопански нужди на общината, се закупуват от кмета или упълномощени от него длъжностни лица.

(2) Вещите, необходими за административните и стопански нужди на звената, работещи на самостоятелна бюджетна сметка, се закупува от ръководителя на звеното или упълномощено от него длъжностно лице.

Чл.12. ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ При изтичане на давностния срок по чл. 67, ал. 1 от Закона за собствеността и при нереализиране на отстъпеното право на строеж върху общинска земя, кметът на общината определя комисия, която да установи, че няма започнало фактическо строителство в парцела, въз основа на одобрени архитектурни проекти, издадени разрешения за строеж и протокол за строителна линия и ниво , след което предприема действия за разваляне на договора и за възстановяване на владението на общината.

 

 

 

 

Глава трета

 

УПРАВЛЕНИЕ НА ИМОТИ ПУБЛИЧНА ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ

 

Чл.13. ./изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Кметът на общината управлява имотите публична общинска собственост, предназначени за осъществяване на функциите на общинския съвет и на общинската администрация.

(2)/изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г., досегашен текст на ал.3/ Публичната общинска собственост, предназначена за осъществяване на функциите на кметството се управлява от кмета на съответното кметство.

(3) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г.,досегашен текст на ал.4/ Публичната общинска собственост, предназначена за осъществяване функциите на общинската администрация в населените места, които не са кметства
се управлява от кметския наместник на съответното населено място.

(4) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г.,досегашен текст на ал.4/ Кметът на общината, кметовете на кметства и кметските наместници упражняват контрол по управлението на имотите по чл.З, ал.2, т.2 и т.З от ЗОС по местонахождението им.

(5) /нова с Реш.№488/03.12.2010г./ Поддържането и ремонтите на имотите и вещите - публична общинска собственост, се извършва от лицата, които ги управляват в рамките на предвидените за това бюджетни разходи, които се определят с ежегодния бюджет на общината.

Чл.14.(1) Ръководителите на организациите или на юридическите лица, които са на бюджетна издръжка, различна от общинския бюджет, осъществяват управлението на публичната общинска собственост от свое име, за своя сметка и на своя отговорност в рамките на действащата нормативна уредба.

(2) Ръководителите на организациите или на юридическите лица, които са на издръжка на общинския бюджет, осъществяват управлението на публичната общинска собственост в рамките на предвидените в техните бюджети средства.

Чл.15. (1) Части от имоти – публична общинска собственост, с изключение на обектите, подлежащи на концесиониране, могат да се отдават под наем след решение на общинския съвет за срок до 5 години.

(2) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Отдаването под наем на имотите по предходната алинея се осъществява след провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс.

(3) Въз основа на резултатите от търга или конкурса по ал.2, кметът на общината издава заповед и сключва договор за наем.

Чл.15а. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Имоти или части от тях - общинска собственост, предоставени за управление на училища, детски градини и обслужващи звена, могат да се отдават по наем чрез публично оповестен търг / конкурс.

(2) Кметът на общината издава заповед, с която утвърждава условията и критериите на публично оповестения търг/конкурс, след предварително съгласуване с училищното ръководство и училищното настоятелство.

(3) Въз основа на резултатите от търга или конкурса по ал.2, кметът на
общината издава заповед и сключва договор за наем.

 

Глава четвърта

 

УПРАВЛЕНИЕ И ОТДАВАНЕ ПОД НАЕМ НА ИМОТИ - ЧАСТНА ОБЩИНСКА

СОБСТВЕНОСТ

 

Чл.16. (1) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Кметът на общината организира, ръководи и контролира управлението на имоти - частна общинска собственост и безстопанствените имоти на територията на общината.

(2) Ръководителите на юридическите лица и на звената на общинска бюджетна издръжка, осъществяват управлението на имотите - частна общинска собственост, предоставени им безвъзмездно за осъществяване на техните функции.

Чл.17. (1) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Имотите - частна общинска собственост, предназначени за стопански нужди се отдават под наем след публично оповестен търг или публично оповестен конкурс, който се провежда при условията на Глава седма.

(2) Въз основа на резултатите от търга или конкурса, кметът на общината или
упълномощен от него заместник - кмет сключва договор, чийто срок не може да бъде
по-дълъг от 5 години.

Чл.18.(1) Отдаването под наем на общински терени за поставяне на павилиони за търговска дейност, по схема одобрена от главния архитект на общината, се извършва след търг или конкурс, който се провежда при условията на Глава седма.

(2) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ Въз основа на резултатите от търга или конкурса, кметът на общината или упълномощен от него заместник - кмет сключва договор, чийто срок не може да бъде по-дълъг от 3 години.

Чл.18а. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) С решение на общинския съвет могат да бъдат отдавани под наем свободни нежилищни помещения - частна общинска собственост, без търг или конкурс, на юридически лица с нестопанска цел, осъществяващи дейност в обществена полза.

(2)Кметът на общината сключва договор за наем при условия определени с
решението от общинския съвет по ал. 1.

(3)Срокът за наемните правоотношения по ал.1 не може да бъде по-дълъг от
3 години.

Чл.19. /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Със заповед на кмета на общината се предоставят помещения под наем - частна общинска собственост на общинските ръководства на политическите партии, отговарящи на условията, предвидени в Закона за политическите партии.

(2) /нова с Реш.№488/03.12.2010г./ Исканията за предоставяне на помещения по ал.1 се отправят до кмета на общината и се придружават от данни за финансовото състояние на организацията, установяващи възможностите й за плащане на наема.

(3) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г., предишен текст на ал.2/ При наличие на помещения кметът на общината издава заповед за настаняване въз основа на която се сключва договор за наем със срок до края на мандата на съответното Народно събрание.

(4) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г., предишен текст на ал.3/ Не се предоставят помещения на организации по ал.1, ако те не са изпълнили задълженията си към общината, произтичащи от ползване на други общински имоти.

(5) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г., предишен текст на ал.4/ Предоставените помещения на политическите партии не могат да се пренаемат, да се преотстъпват за ползване, да се ползват съвместно по договор с трети лица, както и да се използват за стопанска дейност.

Чл.19а. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ Поземлени имоти - частна общинска собственост, необходими като терени за временно използване, за спомагателни и допълнителни площадки, комуникации и други, свързани с изграждането, ремонта и поддържането на обекти на техническата инфраструктура, могат да се отдават под наем за срока на ремонтно-строителните дейности на търговски дружества с решение на общинския съвет .

Чл. 19б. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Исканията по чл. 21 се подават чрез деловодството на общината и се проучват от длъжностни лица , определени от кмета на общината в едномесечен срок от постъпването им.

(2) Проектите за решения се подготвят от кмета и се внасят за разглеждане в общинския съвет с мотивирани доклади.

(3) Въз основа на решението на общинския съвет се сключва договор за наем от кмета на общината или от оправомощено от него длъжностно лице. Наемната цена е по тарифа, приета с решение на общинския съвет.

Чл.20. /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ Със заповед на кмета на общината без търг или конкурс се предоставят помещения - частна общинска собственост под наем на общинските ръководства на синдикалните организации .

(2) /нова с Реш.№488/03.12.2010г./ Исканията по ал.1 се подават чрез деловодството на общината, като към тях се прилага препис от документа за регистрация на общинската структура на съответната национално представена синдикална организация по смисъла на КТ.

(3) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г, предишен текст на ал.2/ Договорите по предходната алинея се сключват за срок от 3години. Наемната цена е по тарифа , приета с решение на общинския съвет.

Чл.21. /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Общинският съвет приема Тарифа, с която определя наемната цена на 1 кв.м. за помещенията отдавани на юридически лица с нестопанска цел, осъществяващи дейност в обществена полза, на общинските ръководства на синдикалните организации, на общинските ръководства на политическите партии и на търговските дружества , наемащи имоти по чл.19.

Чл.22. /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Размерът на наемната цена за срока на наемното отношение се изменя с официалния инфлационен индекс на потребителските цени за периода, публикуван от Националния статистически институт.

Чл.23 (1) / доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Безстопанствен имот се установява от комисия, определена със заповед на кмета на общината, в която влизат представители на Сектор “Общинска собственост, приватизация и обществени поръчки” и Сектор “Инвестиции и устройство на територията”. Комисията съставя констативен протокол за наличието на имота и за неговото състояние.

(2) Кметът на общината издава заповед за завземане на имота. Заповедта съдържа мероприятията, които трябва да се проведат за привеждането му в състояние да бъде използван по предназначение.

(3) Завладеният безстопанствен имот се управлява съобразно реда за управление на съответния вид имот, частна общинска собственост, указан в тази наредба или в наредбата по чл.45а от Закона за общинската собственост.

Чл. 23а. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ Наемните отношения се прекратяват по реда и при условията на чл.15 от Закона за общинската собственост.

 

Глава пета

 

ВЕЩИ

 

Чл.24. (1) Вещите - общинска собственост се управляват в интерес на населението в общината и с грижата на добър стопанин.

(2) Общото ръководство и контрол по управлението на вещите - общинска собственост се осъществява от кмета на общината.

Чл.25. Вещите - частна общинска собственост, се предоставят безвъзмездно за управление на юридически лица и звена на общинска бюджетна издръжка със заповед на кмета на общината, след решение на общинския съвет.

Чл.26. (1) Вещите - частна общинска собственост, се предоставят безвъзмездно за ползване на юридически лица и звена на общинска бюджетна издръжка със заповед на кмета на общината.

(2)Вещите с балансова стойност над 100 000лв. се предоставят по реда на ал.1 след решение на общинския съвет.

(3)Кметът на общината внася в общинския съвет проект на решение заедно със становище с приложени към него мотивирано искане на заинтересуваното лице или организация; удостоверение, че то е на общинска бюджетна издръжка; списък на вещите - частна общинска собственост, с техните индивидуализиращи белези; количество и общата им балансова стойност.

Чл.27. /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) /изм.и допл. с Реш.№488/03.12.2010г./ Вещите - частна общинска собственост извън тези по чл. 25 и 26 се предоставят под наем от кмета на общината след провеждане на публично оповестен търг или публично оповестен конкурс по реда на Глава седма.

(2) /нова с Реш.№488/03.12.2010г./ Възмездно право на ползване върху вещи се предоставя от кмета на общината със заповед и договор.

(3) /нова с Реш.№488/03.12.2010г./ Безвъзмездно право на ползване върху вещи се предоставя от кмета на общината на юридически лица и звена на бюджетна издръжка.

 

Глава шеста

 

РАЗПОРЕЖДАНЕ С ИМОТИ И ВЕЩИ - ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ

 

Чл.28. /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1)/изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ Разпореждането с недвижими имоти - частна общинска собственост се осъществява чрез:

  1. продажба на имоти или на идеални части от тях;

  2. замяна;

  3. учредяване право на строеж, надстрояване и пристрояване - възмездно или
    безвъзмездно;

  4. учредяване на вещно право на ползване - възмездно или безвъзмездно;

  5. апортиране на собственост и вещни права в капитала на търговски
    дружества;

  6. делба;

  7. премахване на сгради, постройки и съоръжения.

  8. дарение на юридически лица на бюджетна издръжка;

  9. сделки по чл. 15, ал.3 и чл.17, ал.3 от Закона за устройство на
    територията;

10. по силата на закон.

(2) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Замяна по ал.1 се допуска само при :

1. прекратяване на съсобственост върху имоти между общината и трети лица;

2. когато с влязъл в сила подробен устройствен план се предвижда отчуждаване на имоти за нуждите на общината;

3. между общината и друга община или между общината и държавата;

4. в други случаи, определени в закон.

(3) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ При разпоредителна сделка с общински имот по ал.1, физическите и юридическите лица заплащат на общината режийни разноски в размер на 2 % от неговите цена или данъчната оценка, съгласно Закона за местните данъци и такси:

  1. на имота, предмет на продажба, съответно на ограниченото вещно право,
    което се учредява;

  2. на имота с по-висока данъчна основа при замяна;

  3. на реалния дял с по-висока данъчна основа - при делба.

  4. в случаите на безвъзмездни сделки.

(4) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ В капитала на търговски дружества могат да се апортират само нежилищни имоти - частна общинска собственост или вещни права върху тях, след решение на общинския съвет прието с мнозинство от 2/3 от общия брой на общинските съветници. Оценката на имотите по ал.1, т.5 се извършва по реда на чл. 72, ал. 2 от Търговския закон.

Чл.29. (1) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Продажбата на нежилищни имоти - частна общинска собственост, се извършва в съответствие с предвижданията в годишната Програма по чл.4 от тази наредба, след решение на общинския съвет, от кмета на общината, чрез търг или конкурс.

(2) Въз основа на резултатите от проведения търг или конкурс, кметът на общината издава заповед и сключва договор.

Чл.30. /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ Физически и юридически лица, притежаващи собственост върху законно построена сграда, изградена върху земя - частна общинска собственост, могат да придобият право на собственост върху земята без търг или конкурс, като подадат молба до кмета на общината.

(2) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ Към молбата по ал. 1 заинтересуваните лица прилагат :

1. документ за собственост върху построената сграда (договор за отстъпване на вещно право на строеж върху общинска земя)

2. скица на имота с обяснителна записка , че сградата е построена в съответствие със строителните правила и норми и договора за ОПС с общината;

3. удостоверение за актуално състояние на юридическото лице;

4. удостоверение за наследници, ако е необходимо.

(3) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ При необходимост може да се изискват и допълнителни документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, които са от значение за продажбата.

Чл.30а. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ Кметът на общината издава заповед и сключва договор за продажба на земята по цена, определена от общинския съвет.

Чл.30б. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Продажбата на имот – частна общинска собственост се извършва без търг или конкурс след решение на общинския съвет, когато сделката е между общината и държавата, или между общината и друга община/и или когато лицата, на които може да се извърши продажба, са определени в закон.

(2) Исканията по предходната алинея се подават чрез деловодството на общината и се проучват от длъжностни лица, определени от кмета на общината в едномесечен срок от постъпването им.

(3) Проектите за решения се подготвят от кмета и се внасят за разглеждане в общинския съвет с мотивирани доклади

(4) Въз основа на решението на общинския съвет кметът на общината издава заповед и сключва договор .

Чл.30в. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Предварителният и окончателният договор по чл.15, ал.5 и чл.17, ал.5 от Закона за устройство на територията, се сключват по пазарни цени от кмета на общината.

(2) Предварителният договор по ал.1 се сключва след решение на общинския съвет.

(3) Предварителният договор по ал.1 съдържа цената на частта на имота - общинска собственост за създаване на урегулиран поземлен имот и се сключва на основа на проект за изменение на действащия подробен устройствен план. В предварителният договор се вписват условията по ал. 4, ал. 5 и ал. 6.

(4) В случай, че изменението на подробния устройствен план не влезе в сила шест месеца след сключването на предварителния договор, се извършва нова оценка на частта на имота - общинска собственост за създаване на урегулирания поземлен имот, въз основа на която се сключва окончателния договор.

(5) В случай, че експертният съвет по чл.5, ал.4 от Закона за устройство на територията установи, че проектът по ал.3 не може да бъде приет без изменения, прави служебно предложение до кмета на общината за изменение на предварителния договор.

(6) Окончателният договор се сключва в срок от един месец след влизане в
сила на изменението на подробния устройствен план. След изтичане на този срок, общината може да иска сключване на окончателен договор по съдебен ред, както и обезщетение в размер на законната лихва върху дължимите суми за периода на забава.

(7) Окончателният договор се вписва от съдията по вписванията по местонахождението на имота.

Чл.31.(1) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Продажба на недвижим имот - частна общинска собственост, може да се извърши без търг или конкурс, въз основа на предвиждания в годишната Програма по чл.4 от тази наредба, след решение на общинския съвет, по предложение на Българската агенция за инвестиции на инвеститор, получил сертификат за инвестиция от първи клас.

(2) Продажбата по ал.1 се извършва по пазарна оценка, изготвена от независим лицензиран оценител. Въз основа на решението на общинския съвет кметът на общината сключва договор.

Чл.32. (1) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Дарение на недвижим имот - частна общинска собственост, може да се извърши, в съответствие с предвижданията в годишната Програма по чл.4 от тази наредба, след решение на общинския съвет, по предложение на Българската агенция за инвестиции, на инвеститор, получил сертификат за инвестиция от първи клас.

(2)Дарение на недвижим имот - частна общинска собственост, може да се извърши след решение на общинския съвет, на държавата или на юридическо лице на държавна бюджетна издръжка.

(3) /изм. и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Решението на общинския съвет по предходните алинеи се приема с мнозинство 2/3 от общия брой на съветниците.

(4) Въз основа на решението по ал.З кметът на общината сключва договор.
Чл.33. (1) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Съсобствеността върху имоти между община и физически или юридически лица се прекратява чрез:

  1. доброволна делба;

  2. продажба на частта на общината;

  3. изкупуване на частта на съсобственика/съсобствениците;

  4. замяна на идеални части с друг равностоен имот;

(2)Доброволната делба се осъществява чрез:

  1. даване или получаване в дял на реални части от имота;

  2. получаване собствеността на целия имот от един от съсобствениците с изплащане частите на останалите съсобственици в брой, когато имотът е реално
    неподеляем.

(3)Съсобствеността върху имоти между община и физически или юридически лица, се прекратява по предложение на съсобствениците до кмета на общината или по инициатива на кмета на общината, с решение на общинския съвет.

Чл.34. (1) В тримесечен срок след решението на общинския съвет по предходния член кмета на общината издава заповед за прекратяване на съсобствеността. Заповедта се връчва на купувача срещу подпис.

(2) След плащане на цената и на дължимите данъци, такси и режийни разноски в посочения в заповедта по ал.1 срок, кметът на общината сключва договор за продажба.

(4)Когато плащането не се извърши в определения срок, кметът на общината може да отмени заповедта по ал.1 и преписката се прекратява.

Чл.35. (1) В случаите на чл.37, ал.4 и ал.6, чл.38, ал.2 и чл39. ал.З и ал.5 от Закона за общинската собственост, кметът на общината внася предложение в общинския съвет за предоставяне на съответните права.

(2) Лицата желаещи да придобият правата по чл.37, ал.4 и ал.6, чл.38, ал.2 и чл.39, ал.З и ал.5 от Закона за общинската собственост подават молба до кмета на общината.

(3) Кметът на общината определя задължителните документи, които трябва да придружават молбата по предходната алинея.

(4) Предложението по ал.1 трябва да съдържа данни за:

1. имотът за който ще се предоставя съответното право с неговите
характеристики, местонахождение, предназначение и фактическо ползване на имота.

2.нуждите, за които ще се използва имота;

3.срока за който се предоставя съответното право.

  1. На основание решението на общинския съвет, кметът на общината издава заповед и сключва договор.

Чл.36. /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Разпоредителните сделки с нежилищни имоти и вещни права - частна общинска собственост се извършва въз основа на пазарни оценки, които са одобрени от общинския съвет и не могат да бъдат по- ниски от данъчните оценки.

(2) Пазарната оценка се изготвя от независим лицензиран експерт. Изготвянето на пазарна оценка се възлага от кмета на общината, или определен от него заместник-кмет, след решението на общинския съвет за съответната разпоредителна сделка. Стойността на разходите, направени от общината за изготвяне на оценката, се възстановяват по сметка на общината от физическото или юридическото лице, с което се сключва разпоредителната сделка.

Чл. 36а. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Замяна на имот- частна общинска собственост, на право на строеж върху имот –частна общинска собственост, или на право на строеж в полза на общината с имот, или право на строеж, собственост на държавата, на физически или юридически лица, може да се извършва по инициатива на общината или по писмено предложение на заинтересованите лица.

(2) Замяна по ал.1 може да се извърши, като е предвидена в годишната Програма по чл.4 от тази наредба и ако отговаря поне на едно от посочените изисквания на чл.40, ал.2 от ЗОС за допустимост на замяната:

а/ при прекратяване на съсобственост между общината и трети лица;

б/ когато с влязъл в сила ПУП се предвижда отчуждаване на имоти за нужди на общината;

в/ замяната е между общината и друга община, или между общината и държавата;

г/ в други случаи, определени от закон.

(3) Кметът на общината отправя писмено предложение за замяна до заинтересованите лица по предходната алинея. В предложението се посочват предлаганите за замяна имоти или вещни права. При постигане на съгласие кметът подготвя мотивиран доклад и го внася за разглеждане в общинския съвет.

(4) За всяко направено предложение за замяна кметът изготвя обявление с необходимите данни за имота/вещното право, което се публикува на интернет – страницата на общината и се поставя на определено за целта място в сградата на общината, района или кметството, по местонахождението на общинския имот/вещно право;

(5) В 45 –дневен срок след публикуването на обявлението, кметът внася мотивиран доклад в общинския съвет за предложената замяна. Ако са се явили повече от един кандидати за замяната, общинският съвет може да вземе решение заменителят да се определи чрез търг или конкурс.

 

Глава седма

 

УСЛОВИЯ И РЕД ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЕНИ ТЪРГОВЕ И ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЕНИ КОНКУРСИ /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./

 

Чл.37. С тази глава се уреждат условията и редът за провеждане на търгове и конкурси, съгласно Закона за общинската собственост.

Чл.38. /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ По реда на тази глава се извършва отдаване под наем чрез публично оповестен търг или публично оповестен конкурс на:

  1. имоти - частна общинска собственост, предназначени за стопански нужди;

  2. вещи - частна общинска собственост: машини, съоръжения, оборудване, транспортни средства и вещи за стопански и административни нужди;

  3. земи от общинския поземлен фонд и земи в строителни граници.

Чл.39. По реда на тази глава се извършва продажба чрез търг или конкурс на:

  1. нежилищни имоти - частна общинска собственост;

  2. вещи - частна общинска собственост.

Чл.40. По реда на тази глава се извършва чрез търг или конкурс:

  1. учредяване на право на строеж в случаите по чл.37,ал.1 от Закона за общинската собственост;

  2. учредяване право на надстрояване или пристрояване върху недвижим имот - частна общинска собственост по реда на чл.38 от Закона за общинската собственост.

Чл.41. /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) Търгът се открива със заповед на кмета на общината, която съдържа:

  1. описание на имота;

  2. вида на търга - с тайно или явно наддаване;

  3. начална цена;

  4. начина на плащане и евентуални обезпечения;

  5. датата, мястото и часа на провеждане на търга;

  6. специални изисквания към участниците, когато това се налага от вида на
    обекта;

  7. размера на депозита;

  8. други тръжни условия.

(2) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Със заповедта по ал. 1 се утвърждават и тръжната документация, условията за оглед на обекта, съставът на комисията по провеждането на търга и крайният срок за приемане на заявленията за участие.

(3) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Комисията по провеждането на търга се състои от 3 до 5 члена, като задължително в нейния състав се включват юрист. Кметовете на кметства или определени от тях служители от съответната администрация се включват в състава на комисиите по провеждането на търговете или конкурсите в случаите, в които предоставянето под наем или разпореждането с имоти на територията на кметството се извършва от кмета на общината.

(4) В заповедта за назначаване на комисията се определя и възнаграждението на членовете на комисията.

(5) /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ Определеният депозит не може да бъде по-малък от 2 на сто върху първоначално определената цена.

Чл.42. (1) Условията на търга по отношение на обекта, началната тръжна цена, специалните изисквания към участниците и срока за подаване на заявленията за участие се обявява на видно място в сградата на общинската администрация в 3 - дневен срок от издаването на заповедта по чл.41, ал.1.

Чл.43. (1) Търгът може да се проведе само в случай, че са се явили най-малко:

  1. трима от членове на комисията по чл.41, ал. 1;

  2. двама кандидати или са подадени 2 молби за участие.

(2) Когато на търга се яви само един кандидат от подалите заявление за участие, търгът се отлага с 2 часа и ако след този срок не се яви друг, кандидатът се обявява за спечелил по предложената от него цена, която не може да бъде по-ниска от началната тръжна цена.

(3)Когато на търга не се яви кандидат, той се обявява за непроведен и се отлага за определената повторна дата

(4)Когато на търга, провеждан повторно в случая по предходната алинея, се яви само един кандидат, той се обявява за спечелил по предложената от него цена, която не може да бъде по-ниска от началната тръжна цена.

(5) В случай, че отсъстват повече от един член на комисията или правоспособният юрист, търгът се отлага за същия час и място за следващия ден.

(6) В случаите, когато се отлага започнат вече търг, поради невъзможност за продължаването му, обявените до този момент за спечелили участници за отделни обекти от имуществото - предмет на търга, запазват правата си.

Чл.44. При възникване на обстоятелства, които правят невъзможно откриването на търга или неговото приключване, комисията съставя протокол, въз основа на който кмета на общината със заповед определя провеждането на нов търг.

Чл.45. (1) Не се допускат за участие в търгове или конкурси лица, които имат задължения към общината.

(2) Не се допускат до участие във втори търг или конкурс кандидати, които са участвали в първия за един и същ обект, но след спечелването на търга или конкурса не са се явили в определения срок за сключване на договор.

Чл.46. При търг с явно наддаване, председателят на комисията обявява първоначалната цена, от която да започне наддаването и определя стъпка на наддаване. Тя не може да бъде по-малка от 1 на сто и по-голяма от 10 на сто от първоначалната цена.

Чл.47. Наддаването се извършва чрез гласно обявяване от участниците на последователни суми над началната цена, разграничени от председателя на комисията със звуков сигнал. Всяко увеличение трябва да бъде равно на наддавателната стъпка.

Чл.48. (1) Участниците обявяват високо и ясно предлаганите от тях суми. Обявената от участника сума го обвързва към комисията и другите участници в търга, без право на позоваване на грешка.

(2) Преди третото обявяване на последната оферта се прави предупреждение, че е последна, и ако няма други предложения, наддаването приключва със звуков сигнал от председателя, който обявява спечелилия търга и предложената окончателна цена и закрива търга.

Чл.49. В случай, че участниците в търга след изрична покана от председателя не изявят желание да купят, включително и по първоначално определената цена, внесените от тях депозити не се връщат. Не се връща и депозитът на участник, който е определен за спечелил търга, но откаже да заплати предложената от него цена.

Чл.50. В случай, че в резултат на декласиране на участник остане само един кандидат, търгът се провежда и кандидатът се обявява за спечелил по предложената от него цена, ако не е по-ниска от обявената начална тръжна цена.

Чл.51. Търг с тайно наддаване се провежда чрез предварително подаване на писмени предложения от всеки участник в запечатан плик.

Чл.52. (1) В деня на провеждането на търга, комисията разпечатва подадените пликове и се запознава с редовността на подадените документи.

(2) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Действията на комисията по провеждане на търга са публични и на тях могат да присъстват представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.

Чл.53.(1) Комисията отбелязва върху всеки плик входящия номер на офертата на кандидата, името му, платежния документ за внесен депозит, предложената цена и другите обстоятелства по редовността на подадените документи.

(2)В предложението, поставено в плика, кандидата вписва наименованието
на обекта на търга, предлаганата цена (цифром и словом), името на участника или
името на упълномощеното лице. В плика се прилага и оригиналното или нотариално
заверено копие на документа, удостоверяваш представителната власт или
пълномощното на представителя.

(3) Всяко предложение, предоставено в незапечатан плик или което не
съдържа данните по ал.2 и ал.З, е недействително.

Чл.54. (1) Председателят на комисията при отварянето на всеки плик проверява дали са спазени условията за участие в търга, обявява редовността на предложението и оповестява предложената цена.

(2) Предложенията се заверяват от членовете на комисията по търга и се
подреждат според размера на посочените суми.

(3) Редовно подадените оферти се класират според размера на предложената
цена за обекта. В случай, че двама или повече кандидати са предложили еднаква
най-висока цена, търгът завършва с явно наддаване между тях, като наддаването
започва от предложената цена.

(4) Обстоятелствата по ал.1 и по чл.53, ал.1 се констатират с протокол на
комисията, който се подписва от всичките й членове.

Чл.55. Въз основа на резултата от търга, кметът на общината издава заповед, с която обявява купувача, цената и условията на плащането. Внесеният депозит се прихваща от цената.

Чл.56. (1) Заповедта на кмета на общината по чл.55 се издава в 7-дневен срок от датата на провеждането на търга и се обявява в сградата на общинската администрация и кметствата на място, достъпно за всички заинтересувани лица.

Чл.57. (1)/изм.и доп. с Реш.№ 488/03.12.2010г./ След като заповедта за обявяване на купувача влезе в сила, тя се връчва на лицето по реда на АПК. Купувачът е длъжен да внесе цената, дължимите данъци, такси и режийни разноски в 14-дневен срок от връчването на заповедта.

(2) Ако купувачът не внесе цената в срока по ал.1, приема се, че се е отказал
да заплати предложената цена.

(3) В случая по ал.2 за купувач се определя участникът, предложил
следващата по размер цена, но не по-късно от 14 дни от връчването на заповедта.

    1. Ако лицето по ал.3 не внесе цената в срока по ал.1, се насрочва нов търг.

Чл.58. (1) Въз основа на влязлата в сила заповед за определяне на купувача и документ за платена цена, представен от купувача, кмета на общината сключва договор за продажба на имота в 7-дневен срок.

(2) Собствеността се прехвърля на купувача от датата на сключването на
договора.

(3) /доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Имуществото, предмет на сделката, се предава с приемателно-предавателен протокол от представителите на общината. Протоколът е неразделна част от договора.

(4) Вписването на договора се извършва от купувача, който представя
екземпляр от вписания договор в сектор “Общинска собственост, приватизация и обществени поръчки” за отписване на имота и отбелязване на извършената промяна в актовите книги.

Чл.59. /изм. и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ Внесените депозити на неспечелилите участници се освобождават след закриване на търга с писмено нареждане от председателя на комисията и заповед на кмета на общината.

Чл.59а. /нов с Реш.№488/03.12.2010г./ При продажба или отдаване под наем на имотите предоставени за управление на кметовете на кметства, не по-малко от 30 на сто от средствата, придобити от продажбата или от отдаването под наем, се превеждат по сметка на кметството по местонахождението на съответния имот и се използват за изпълнение на дейности от местно значение, определени от общинския съвет.

Чл.60. Конкурс се организира в случаите, когато освен размера на цената, се поставят специфични изисквания към предмета на сделката и сключването и изпълнението й са подчинени на определени условия.

Чл.61. (1) Кметът на общината назначава комисия, която разработва условията на конкурса. (2) Примерни условия на конкурса могат да бъдат:

  1. заплащане на определена цена;

  2. запазване предназначението на обекта;

  3. запазване или създаване на работни места;

  4. извършване на инвестиции;

  5. свързани с опазване или възстановяване на околната среда;

  6. по начина и срока за прехвърляне на собствеността;

  7. определяне на срок, през който приобретателят не може да се разпорежда
    с обекта на конкурса;

  8. специфични технологични, технически или естетически качества на
    изпълнението или крайния строителен продукт;

  9. други условия и изисквания към участниците, съобразно спецификата на
    сделката.

(3) Кметът на общината утвърждава конкурсните книжа и определя приоритетните условия на конкурса.

Чл.62. ./ (1) Конкурсът се открива със заповед на кмета на общината.

(2) Със заповедта по ал.1 се утвърждават условията за оглед на обекта,
съставът на комисията по провеждането на конкурса и крайният срок за приемане
на предложенията за участие.

(3) Комисията по провеждането на конкурса се състои от 3 до 5 члена, като
задължително в нейния състав се включват юрист.

(4) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ В заповедта за назначаване на комисията се определят и двама резервни члена, както и възнаграждението на членовете на комисията.

Чл.63. /изм и доп.. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) /изм.и доп. с Реш.№488/03.12.2010г../ Условията на конкурса и срока за подаване на предложенията се публикуват в интернет-страницата на общината и се разгласяват по друг подходящ начин най-малко 30 дни преди крайния срок за подаване заявленията за участие.

(2) /нова с Реш.№488/03.12.2010г./ Извлечение от заповедта на кмета на общината по чл.62, ал.1, с изключение на състава на комисията, се обявява на видно място в сградата на общинската администрация и кметствата в 3-дневен срок от нейното издаване.

Чл.64. Предложението на участниците в конкурса съдържа данните по чл.61, ал.З и:

  1. наименование на обекта на конкурса;

  2. становище и разработки по отделните условия на конкурса;

  3. проект за стопанско развитие на обекта;

  4. насрещни предложения на участника, благоприятни за общината;

  5. цена и условия за плащане.

Чл.65. Когато в срока постъпи предложение само от един кандидат, срокът за подаване на предложения за участие в конкурса може да се удължи до 30 дни с заповед на кмета на общината.

Чл.66. /изм. и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ (1) /изм. и доп. с Реш.№488/03.12.2010г./ След изтичане на срока за приемане на предложения, конкурсната комисия ги разглежда и изготвя доклад до кмета на общината, в който оценява и подрежда представените предложения. Комисията класира на първо място участникът, чието предложение най-пълно удовлетворява конкурсните условия или е направил насрещни предложения, по-благоприятни от първоначалните условия.

(2) /нова с Реш.№488/03.12.2010г./ Действията на комисията по провеждане на конкурса са публични и на тях могат да присъстват представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.

Чл.67. Комисията не класира участник ако установи:

  1. непълнота на представените документи и неспазване на изискванията,
    посочени в условията на конкурса;

  2. че участникът е лице, неизправно по правоотношение с общината или
    системно нарушава актове на общинският съвет.

Чл.68. /изм. с Реш.№488/03.12.2010г./ Въз основа на доклада по чл.66, кметът на общината издава заповед, с която обявява спечелилия конкурса, цената и условията на плащането. Заповедта се връчва на спечелилия по реда на АПК.

Чл.69. Договорът по предмета на конкурса се сключва от кмета на общината и спечелилия участник в 7-дневен срок след представяне от участника на документ за извършеното плащане.

Чл.70.(1) При неплащане на цената в определения срок спечелилият участник губи правото за сключване на сделка по предмета на конкурса, както и внесения депозит, ако е определен такъв.

(2) В случая по ал.1 за спечелил се определя участникът, класиран на второ място в доклада на комисията.

(З)Ако лицето по ал.2 не внесе цената в определения срок, се насрочва нов конкурс.

 

 

Глава осма

 

административно – наказателни разпоредби

 

Чл.71. За нарушения по тази наредба се прилагат предвидените в Закона за общинската собственост санкции.

 

Чл.72. (1) Актовете за установяване на нарушенията се съставят от длъжностни лица, определени от кмета на общината.

(2) Наказателните постановления се издават от кмета на общината или от оправомощен от него заместник – кмет.

(3) Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършва по реда на Закона за административните нарушения и наказания.

 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

§1. “Равностойни имоти” в случаите на замяна са имоти, приблизително еднакви по местонахождение, вид, големина и цена.

 

§2. “Безстопанствени имоти” са имотите, за които няма данни по разписния лист за собственика или тези, за които в едномесечен срок от публикуването на съобщение в местен ежедневник за издирване на собственика, едновременно с поставяне на обявлението на таблото за съобщения в общината, няма данни и претенции са собственик.

 

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§3. Наредбата се издава на основание чл.8, ал.2 от Закона за общинската собственост / Обн. ДВ. бр.44 от 21 Май 1996г., изм. ДВ. бр.104 от 6 Декември 1996г., изм. ДВ. бр.55 от 11 Юли 1997г., изм. ДВ. бр.22 от 24 Февруари 1998г., изм. ДВ. бр.93 от 11 Август 1998г., изм. ДВ. бр.23 от 12 Март 1999г., изм. ДВ. бр.56 от 22 Юни 1999г., изм. ДВ. бр.64 от 16 Юли 1999г., изм. ДВ. бр.67 от 27 Юли 1999г., изм. ДВ. бр.69 от 3 Август 1999г., изм. ДВ. бр.96 от 5 Ноември 1999г., изм. ДВ. бр.26 от 29 Март 2000г., доп. ДВ. бр.34 от 6 Април 2001г., изм. ДВ. бр.120 от 29 Декември 2002г., изм. ДВ. бр.101 от 16 Ноември 2004г., изм. ДВ. бр.29 от 7 Април 2006г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.36 от 2 Май 2006г., изм. ДВ. бр.59 от 20 Юли 2007г., изм. ДВ. бр.63 от 3 Август 2007г., изм. ДВ. бр.92 от 13 Ноември 2007г., изм. ДВ. бр.54 от 13 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.70 от 8 Август 2008г., изм. ДВ. бр.100 от 21 Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.10 от 6 Февруари 2009г., изм. ДВ. бр.17 от 6 Март 2009г., изм. ДВ. бр.19 от 13 Март 2009г., изм. ДВ. бр.41 от 2 Юни 2009г., изм. ДВ. бр.87 от 5 Ноември 2010г./.

§4.Настоящата Наредба е приета с Решение № 149 по Протокол №13 от 22.02.2005год. на Общински съвет Дулово, изм.и доп. с Решение № 488 по Протокол № 40 от 03.12.2010год.на Общински съвет Дулово/ и влиза в сила от деня на публикуването й

 

&5. Нарушителите на тази Наредба носят административно – наказателна отговорност, съгласно Закона за местното самоуправление и местната администрация.

 

§6. Изпълнението на наредбата се възлага на кмета на общината.

 

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ДУЛОВО: ………/П/…….............…

/ С. Рамис /