ПРОТОКОЛ № 6
от проведено извънредно заседание на Общински съвет – Дулово на 16.02.2024 година, от 14.00 часа
На 16.02.2024г. /петък/, в зала № 2 в сградата на община Дулово, от 14.00 часа се проведе Шестото извънредно заседание на Общински съвет – Дулово.
Присъстващи : 28 общински съветници /приложен присъствен списък/.
Отсъстващ: Ибрахим Демир Муртаза.
На заседанието присъстваха инж. Невхис Мустафа – кмет на община Дулово, Айваз Чакър-зам-кмет, Тансер Бейти - зам.-кмет, Йорданка Стойчева-зам.-кмет, кметове на кметства.
Инж. Сезгин Галиб - Председател на ОбС:
-Уважаема г-жо Кмет,
-Уважаеми зам.-кметове, кметове на кметства, колеги общински съветници, ,
Имаме необходимия кворум в залата. Заседанието е легитимно и може да взема законни решения. Присъстват 28 общински съветници, отсъства един. Обявявам заседанието на Общински съвет – Дулово за открито. В деловодството на Общинския съвет няма постъпили писмени питания от общински съветници и граждани. Днес предстои да разгледаме бюджета на общината за 2024г., който е внесен в общинския съвет и ние в срок до 15 работни дни трябва да вземем решение. Заради определените срокове за вземане на решения включените в проекта за дневен ред се наложи да свикам днешното извънредно заседание. Материалите са ви предоставени и са разгледани в съвместно заседание на постоянните комисии. Предлагам на вниманието ви следния
ПРОЕКТО-ДНЕВЕН РЕД:
- Докладни записки от инж. Невхис Мустафа – кмет на община Дулово, относно:
- Приемане бюджета на община Дулово за 2024г. /Вх. № 46/29.01.202г./
- Даване мандат и изразяване позицията на община Дулово в Общо събрание на Асоциацията по ВиК на област Силистра /Вх. № 60/09.02.2024г./
- Даване на съгласие Община Дулово да кандидатства с предложение за изпълнение на инвестиции по процедура BG-RRP-4.028 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление - Покана 2"/Вх. № 65/13.02.2024г./
- Докладна записка от инж. Сезгин Галиб – председател на ОбС-Дулово, относно: Приемане на Въпросник за самооценка на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. и Доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. на общинските търговски дружества „МБАЛ - Дулово“ ЕООД - гр. Дулово и „СОЧ” ЕООД - гр. Дулово /Вх. № 62/12.02.2024г./
- Други въпроси и изказвания.
Инж. Сезгин Галиб - Председател на ОбС:
-Това е предложението за дневния ред, колеги. Имате ли въпроси, предложения по така предложения проекто-дневен ред?
РАЗИСКВАНИЯ по предложения дневен ред.
/Въпроси, мнения или предложения за изменение и допълнение на предложения дневния ред не постъпват/.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
- Щом няма желаещи, предлагам да преминем към процедура на гласуване.
ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.
ЗА: 28; ПРОТИВ: 0; ВЪЗД.СЕ: 0.
Общински съвет – Дулово прие единодушно горе изложения дневен ред.
ТОЧКА ПЪРВА
Инж. Сезгин Галиб - Председател на ОбС:
-Давам думата на г-жа Невхис Мустафа, като вносител да представи предложението си по т.1.1.
По т.1.1. инж. Невхис Мустафа-Кмет на община Дулово представи предложението си за решение по Докладна записка, относно: Приемане бюджета на община Дулово за 2024г. /Вх. № 46/29.01.202г./, която е на разположение на общинските съветници и представлява неразделна част от настоящия протокол.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
-Колеги, докладната беше разгледана на съвместното заседание на комисиите. Изразихте положително становище. Имате думата за въпроси, мнения, предложения по тази докладна...
РАЗИСКВАНИЯ по точка 1.1.
/Въпроси, мнения или предложения не постъпват/.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
- Щом няма желаещи да вземат отношение, предлагам да преминем към гласуване.
ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.
ЗА: 28; ПРОТИВ: 0; ВЪЗД.СЕ: 0.
С П И С Ъ К
на общинските съветници от Общински съвет – Дулово
Мандат 2023 – 2027 година
16.02.2024 год. – поименно гласуване по т.1.1.
№ |
Име, презиме, фамилия |
“ЗА” |
“против” |
“въздържал се” |
1. |
Сезгин Рамис Галиб |
+ |
|
|
2. |
Илкер Неджати Халим |
+ |
|
|
3. |
Фахри Адил Мустафа |
+ |
|
|
4. |
Рефие Наджи Мехмед |
+ |
|
|
5. |
Касим Неджми Сали |
+ |
|
|
6. |
Бахар Мехмед Шевкед |
+ |
|
|
7. |
Хюсеин Ешреф Джелил |
+ |
|
|
8. |
Сали Назми Сали |
+ |
|
|
9. |
Гюрджан Салим Ахмед |
+ |
|
|
10. |
Тунчай Февзи Акиф |
+ |
|
|
11. |
Сонер Мехмед Фикрет |
+ |
|
|
12. |
Нурхан Мухарем Махмуд |
+ |
|
|
13. |
Гюлюмсер Бейджет Ангелова |
+ |
|
|
14. |
Гюнеш Ремзи Хамза |
+ |
|
|
15. |
Сечкин Сали Салим |
+ |
|
|
16. |
Любомир Минков Минков |
+ |
|
|
17. |
Тансер Басри Ахмед |
+ |
|
|
18 |
Марин Христов Малчев |
+ |
|
|
19. |
Дилбер Турхан Алиш |
+ |
|
|
20. |
Николай Илиев Господинов |
+ |
|
|
21. |
Шенай Лютфи Рамадан |
+ |
|
|
22. |
Спасимир Дечев Иванов |
+ |
|
|
23. |
Левент Хабил Али |
+ |
|
|
24. |
Билгин Басри Ахмед |
+ |
|
|
25. |
Ибрахим Демир Муртаза |
отсъства |
|
|
26. |
Мартин Славов Тодоров |
+ |
|
|
27. |
Тамер Дилявер Хасан |
+ |
|
|
28. |
Ивайло Андонов Иванов |
+ |
|
|
29. |
Себахат Реджеб Сопен |
+ |
|
|
Във връзка с Докладна записка с вх.№ 46/29.01.2024г., по т.1.1. от дневния ред, след проведено поименно гласуване, с 28 гласа „ЗА”; „ПРОТИВ”- няма; „ВЪЗД.СЕ” – няма, Общинският съвет прие
Р Е Ш Е Н И Е № 52
На основание чл.21, ал.1, т.6, във връзка чл.27, ал.4 и ал.5 от ЗМСМА, чл.94, ал. ал. 2 и 3 от Закона за публичните финанси, Постановление №13/29.01.2024г. за изпълнение на държавния бюджет на Република България за 2024г. и чл. 26, ал.2 от Наредба № 18 за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на общинския бюджет на община Дулово, Общински съвет-Дулово
РЕШИ:
1. Приема бюджета на Община Дулово за 2024 година, както следва :
1.1. По прихода в размер на 44 880 560лв., съгласно Приложение № 1, в т.ч.:
1.1.1. Приходи за делегирани от държавата дейности 29 028 063лв.
1.1.2.Приходи за местни и дофинансиране на държавни дейности 15 852 497лв.
1.2. По разхода в размер на 44 880 560лв., разпределени по функции, дейности и параграфи, съгласно Приложение № 2, както следва:
1.2.1. За делегирани от държавата дейности 29 028 063лв..
1.2.2. За допълнително финансиране на делегирани от държавата дейности със средства от собствени приходи в размер на 227 750лв.
1.2.3. За местни дейности в размер на 15 624 747лв.
2. Приема Инвестиционна програма за 2024г. на община Дулово по списъка с обектите, видове разходи и източници на финансиране в размер на 8 430 753лв., съгласно Приложение № 3.
3.Утвърждава разходите за заплати през 2024г., без звената от системата на народната просвета, които прилагат системата на делегирани бюджети в размер на 8 211 300лв., съгласно Приложение № 4.
4. Утвърждава Разчет на целеви разходи, както следва:
4.1. 20 000лв. обезщетения и помощи по решение на общинския съвет.
4.2. 2 000 лв. помощи за даровити деца.
4.3. 2 000лв. във връзка с подпомагане разходите за погребения на самотни, без близки и роднини, бездомни, безпризорни, настанени в заведения за социални услуги и регистрирани в службите за социално подпомагане.
4.4. За финансово подпомагане на 9 футболни клуба по 8 000лв., за детски футболен клуб 8 000лв., за издръжка на спортен клуб по борба „Лудогорец” с. Паисиево 6 000лв., подпомагане на клуба по карате-4 000лв., подпомагане на клуба по шах- 1 000лв., на СНЦ „Ритмика“-2 000лв., НЧ „Бялата лястовица“ – 4 000лв.
5. Приема следните лимити за разходи:
5.1. СБКО в размер на 3 на сто от средствата за работни заплати на заетите по трудови правоотношения.
5.2. Разходи за представителни цели на кмета на общината в размер на 10 000лв.
5.3. Разходи за представителни цели на председателя на общинския съвет в размер на 3 500лв.
6. Одобрява индикативен годишен разчет за сметките за средствата от Европейския съюз в размер на 190 000лв., съгласно Приложение № 5.
7. Определя размера на просрочените задължения от 2023г., които ще бъдат разплатени от бюджета за 2024г. в размер на 899 332лв., съгласно Приложение № 6
8. Определя максимален размер на нови задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2024г. в размер на 5 010 668лв.
9. Приема Бюджетна прогноза за местните дейности за периода 2024, 2025 и 2026 години, /Приложение №8/
10. Утвърждава преходен остатък от 2023г. в размер на 8 930 628лв., съгласно Приложение №7
11. Утвърждава Списък на пътуващите учители в делегираните от държавата дейности от община Дулово, които през 2024г. година ще имат право на заплащане 100 на сто от превозните разноски, съгласно Приложение № 9.
12. Определя второстепенните разпоредители с бюджет, отразени в Приложение №10.
13. Оправомощава кмета на общината да извършва компенсирани промени:
13.1. В частта за делегираните от държавата дейности –между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие, че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната дейност;
13.2. В частта за местните дейности – между утвърдените разходи в рамките на една дейност, или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.
14. Упълномощава кмета на общината със следните права :
14.1 Да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет за авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и по други международни програми, включително и на бюджетни организации, чийто бюджет е част от общинския бюджет.
14.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за съфинансиране на общински програми и проекти;
14.3. Да разработва общински проекти за осигуряване на алтернативни източници на средства за реализиране на определените годишни цели на общината;
14.4. Да определя конкретните права и задължения на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити;
14.5. Да ограничава или спира финансиране на бюджетни организации и звена при нарушаване на бюджетната и финансова дисциплина и разписаните правила по Системата за финансово управление и контрол;
15.Утвърждава максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през годината в размер на 16 702 228лв.
16. Одобрява План – график за разплащане на просрочените задължения, съгласно Приложение № 3 Указание за съставяне и изпълнение на бюджетите на общините и на сметките за средства от ЕС за 2024г.
По т.1.2. инж. Невхис Мустафа-Кмет на община Дулово представи предложението за решение по Докладна записка, относно: Даване мандат и изразяване позицията на община Дулово в Общо събрание на Асоциацията по ВиК на област Силистра /Вх. № 60/09.02.2024г./, която е на разположение на общинските съветници и представлява неразделна част от настоящия протокол.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
-Колеги, на заседанието на комисиите предложението беше подкрепено с положително становище. Давам думата за въпроси, мнения, предложения ...
РАЗИСКВАНЕ по точка 1.2.
/Въпроси, мнения или предложения не постъпват/.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
- Щом няма желаещи да вземат отношение, предлагам да преминем към гласуване.
ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.
ЗА: 28; ПРОТИВ: 0; ВЪЗД.СЕ: 0.
Във връзка с Докладна записка с вх.№ 60/09.02.2024г., по т.1.2. от дневния ред, след проведено гласуване, с 28 гласа „ЗА”; „ПРОТИВ”- няма; „ВЪЗД.СЕ” – няма, Общинският съвет прие
Р Е Ш Е Н И Е № 53
На основание чл. 21, ал.1, т. 23 и ал.2, във вр. с чл.21, ал.1, т.9 от ЗМСМА, чл.19 от Наредба № 3 за условията и реда за упражняване правата на собственост на Община Дулово в търговски дружества с общинско участие в капитала, за участието на общината в граждански дружества и за сключване на договори за съвместна дейност, във вр. с чл. 137, ал. 6 и чл.226 от Търговския закон, Общински съвет-Дулово
РЕШИ:
- Дава мандат на Кмета на Община Дулово, на редовно присъствено общо събрание на Асоциацията по ВиК Силистра, свикано на 12.03.2024г. от 14:00 часа (резервна дата 15.03.2024 от 11:00 часа при същия дневен ред), да изрази позицията на Община Дулово по предварително обявения дневен ред в писмо с изх.№ АВК-02-12/07.02.2024 г. от Областния управител в качеството му на Председател на Асоциация по водоснабдяване и канализация на обособена територия, обслужвана от „ВиК“ ООД – гр. Силистра и да гласува както следва:
- По първа точка от дневния ред - „ЗА“;
- По втора точка от дневния ред – „ЗА“;
- По трета точка от дневния ред – „ЗА“;
- По четвърта точка от дневния ред – „ЗА“
- По точка пета „Други“ от дневния ред - при постъпване на допълнителни въпроси на общото събрание, да приеме предложенията към същите, както и при необходимост да гласува по преценка, с оглед запазване интересите на Община Дулово.
- При невъзможност кметът на Община Дулово да участва в редовното присъствено общо събрание на Асоциация по водоснабдяване и канализация на обособена територия, обслужвана от „ВиК“ Силистра ООД, определя за заместник АЙВАЗ ХИКМЕТ ЧАКЪР – зам.-кмет на община Дулово.
По т.1.3. инж. Невхис Мустафа-Кмет на община Дулово представи предложението за решение по Докладна записка, относно: Даване на съгласие Община Дулово да кандидатства с предложение за изпълнение на инвестиции по процедура BG-RRP-4.028 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление - Покана 2"/Вх. № 65/13.02.2024г./, която е на разположение на общинските съветници и представлява неразделна част от настоящия протокол.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
-Колеги, на заседанието на комисиите предложението беше подкрепено с положително становище. Давам думата за въпроси, мнения, предложения ...
РАЗИСКВАНЕ по точка 1.3.
/Въпроси, мнения или предложения не постъпват/.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
- Щом няма желаещи да вземат отношение, предлагам да преминем към гласуване.
ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.
ЗА: 28; ПРОТИВ: 0; ВЪЗД.СЕ: 0.
Във връзка с Докладна записка с вх.№ 60/09.02.2024г., по т.1.3. от дневния ред, след проведено гласуване, с 28 гласа „ЗА”; „ПРОТИВ”- няма; „ВЪЗД.СЕ” – няма, Общинският съвет прие
Р Е Ш Е Н И Е № 54
На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал.2 от ЗМСМА, Общински съвет-Дулово
РЕШИ:
- Дава съгласие община Дулово да кандидатства с предложение за изпълнение на инвестиции по процедура BG-RRP-4.028 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление - Покана 2" по Инвестиция C4.I3 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление.
- Упълномощава кмета на община Дулово да подписва всички документи, свързани с кандидатстването с предложение за изпълнение на инвестиция по процедурата, описана в т.1 от решението.
ТОЧКА ВТОРА
По т.2. инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС-Дулово представи предложението за решение по Докладна записка, относно: Приемане на Въпросник за самооценка на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. и Доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. на общинските търговски дружества „МБАЛ - Дулово“ ЕООД - гр. Дулово и „СОЧ” ЕООД - гр. Дулово /Вх. № 62/12.02.2024г./, която е на разположение на общинските съветници и представлява неразделна част от настоящия протокол.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
-Колеги, на заседанието на комисиите предложението беше подкрепено с положително становище. Давам думата за въпроси, мнения, предложения ...
РАЗИСКВАНЕ по точка 2.
/Въпроси, мнения или предложения не постъпват/.
Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:
- Щом няма желаещи да вземат отношение, предлагам да преминем към гласуване.
ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.
ЗА: 28; ПРОТИВ: 0; ВЪЗД.СЕ: 0.
Във връзка с Докладна записка с вх.№ 62/12.02.2024г., по т.2. от дневния ред, след проведено гласуване, с 28 гласа „ЗА”; „ПРОТИВ”- няма; „ВЪЗД.СЕ” – няма, Общинският съвет прие
Р Е Ш Е Н И Е № 55
На основание чл. 21, ал.1, т.23 и ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 9 ал. 6 от Наредба за формата, съдържанието, сроковете, реда и начина за представяне на информация по чл. 8, ал. 1 от Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, Общински съвет-Дулово
РЕШИ:
- Приема Въпросник за самооценка и Доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. на общинско търговско дружество „МБАЛ - Дулово“ ЕООД гр. Дулово /неразделна част от решението/.
- Приема Въпросник за самооценка и Доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. на общинско търговско дружество „СОЧ“ ЕООД гр. Дулово /неразделна част от решението/.
- Възлага на кмета на община Дулово да извърши последващите, съгласно закона действия.
ТОЧКА ТРЕТА
По т.3 от дневния ред Председателят на Съвета напомни на присъстващите общински съветници за измененията в ЗМСМА и каза, че срочно трябва да се предприемат мерки за тяхното изпълнение, както и за изменения и допълнения в Правилника на Съвет. Обяви, че за следващото заседание на Съвета, което ще се проведе на 27.02.2024г. той и кметът на общината ще отсъстват, поради участието им в Общото събрание на НСОРБ. За по-добрата организация на работата на общинския съвет, обърна внимание с призив към общинското ръководство за по-навременното внасяне на докладните записки в деловодството на Съвета.
Председателят на Общински съвет – Дулово благодари на общинските съветници за участието им в заседанието и поради изчерпване на дневния ред обяви заседанието за закрито 14.35 часа.
ИНЖ. СЕЗГИН ГАЛИБ
Председател на Общински съвет-Дулово
Изготвил:
Г.Алиева, Гл.специалист ОбС