ОБЩИНА ДУЛОВО, ОБЛАСТ СИЛИСТРА
7650 гр. Дулово, ул. „Васил Левски” 18, тел. 0864/23000, факс 23020
e-mail: dulovokmet@abv.bg, http//dulovo.bg
СЪОБЩЕНИЕ
НА ОСНОВАНИЕ ЧЛ.26,АЛ.2 ОТ ЗАКОНА ЗА НОРМАТИВНИТЕ АКТОВЕ
УВЕДОМЯВАМЕ ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ НА ОБЩИНА ДУЛОВО, ЧЕ Е ПОДГОТВЕН ПРОЕКТ ЗА ПРИЕМАНЕ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА №11 ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ТАКСИ И ЦЕНИ НА
УСЛУГИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ДУЛОВО
ПРЕДЛОЖЕНИЕТО Е ОТ КМЕТА НА ОБЩИНАТА НА ОСНОВАНИЕ ЧЛ.21, АЛ.2 ОТ
ЗМСМА, ЧЛ.9 ОТ ЗМДТ; ЧЛ.11,АЛ.1,ЧЛ.28,АЛ.1 ОТ ЗНА.
ПРЕДЛОЖЕНИЕТО /ДОКЛАДНА- ЗАПИСКА; ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА №11 ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ТАКСИ И ЦЕНИ НА УСЛУГИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ДУЛОВО И МОТИВИ КЪМ ПРОЕКТА НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБАТА/ Е НА РАЗПОЛОЖЕНИЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ- ДУЛОВО, ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ , В ТОВА ЧИСЛО И ДИРЕКЦИЯ „МЕСТНИ ПРИХОДИ”.
ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ ЛИЦА МОГАТ ДА НАПРАВЯТ ПИСМЕНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ И СТАНОВИЩА ПО ПРОЕКТА, ЧРЕЗ ПОДАВАНЕ НА СЪЩИТЕ В ДЕЛОВОДСТВОТО НА ОБЩИНА ДУЛОВО /СТАЯ №3/.
ПРИЛОЖЕНИЕ:
- ДОКЛАДНА- ЗАПИСКА НА КМЕТА НА ОБЩИНА ДУЛОВО
- ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА №11
- МОТИВИ КЪМ ПРОЕКТА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБАТА
22.11.2023г.
Изготвил: Мюмюн Неджиб:
Директор дирекция „Местни приходи“
ОБЩИНА ДУЛОВО, ОБЛАСТ СИЛИСТРА
7650 гр. Дулово, ул. „Васил Левски” 18, тел. 0864/23000, факс 23020
e-mail: dulovokmet@abv.bg, http//dulovo.bg
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ДУЛОВО
ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
от
Инж. Невхис Лютфи Мустафа-кмет на Община Дулово
относно: Приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредба №11
за определянето и администрирането на местните такси и цени на
услуги на територията на община Дулово
Уважаеми дами и господа общински съветници,
Наредба №11 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Дулово е приета с решение № 353/05.03.2003 г., изменена и допълнена с Решения №№ 43/17.03.2004г., 215/23.12.2005г.,№ 315/31.01.2007 г. , 188 по Прот.№13 от 30.01.2009 г. , Решение № 187/30.01.2009г. по Прот.№13, Решение № 275 по Протокол № 18/02.09.2009г., Решение № 424 от Прот.№ 32/31.05.2010г., Решение № 515 от Прот.№ 43/27.01.2011г., Реш.№ 18 по Прот.№ 4/28.12.2011г., Реш.110 по Прот.№ 10/15.06.2012г., Реш.№ 170 по прот.№12/25.09.2012г., Реш. № 268/27.05.2013г., Реш.№ 314/04.10.2013г., Реш.№ 338/13.11.2013г., Реш. № 473 по прот.№ 30/17.09.2014г., Реш.№ 9 по прот.№3/23.12.2015г., Реш.№83/27.11.2015г. на АС-Силистра, Реш.№ 63 по прот.№ 6/29.03.2016г., Реш. № 78 по прот.№ 7/26.04.2016г.; изм. с Реш.№247 по прот.№18/25.04.2017г., изм. и доп. с реш.№ 292 по прот.21 от 25.07.2017г., изм. и доп. с реш.№ 370 по прот.27 от 15.12.2017г., изм.и доп.с Реш.№ 9 по прот.№ 3 от 20.12.2019г., изм.и доп. с реш.№ 223 по прот.№ 18 от 23.02.2021г.изм.и доп. с реш.№298/31.08.2021г.,изм.и доп. с Решение № 477от 30.08.2022г. и Решение № 478 от 30.08.2022г. /.
След последните изменения и допълнения в наредбата са приети промени в ЗМДТ/ДВ.бр.66 от 2023г. в сила от 01.08.2023г.;ДВ.бр.80 от 19 септември 2023г. /, които касаят пряко приетите разпоредби в Наредба №11 на общински съвет Дулово.
С приетите изменения и допълнения в ЗМДТ /ДВ.бр.66 от 2023г./, чл.66,ал.2 придобива следния вид: Всички относими за календарната година разходи на общината за извършване на дейности по предоставяне на услугите по чл. 62 се включват в план-сметка за годината за всяка от услугите по чл. 62 и по източници на финансиране. В план-сметката по изречение първо се включват и разходите за данък върху добавената стойност, за който не е налице право на приспадане на данъчен кредит по смисъла на Закона за данък върху добавената стойност.
Към чл.66 е създадена нова ал.2а. В необходимите разходи по ал. 1 се включват и разходите за данък върху добавената стойност, за който не е налице право на приспадане на данъчен кредит по смисъла на Закона за данък върху добавената стойност.
С измененията и допълненията в ДВ.бр.80 от 19 септември 2023г. е създадена ал.7 към чл.8, който придобива следния вид: Общинският съвет приема такси в намален размер за предоставяне на административни услуги по електронен път съгласно чл. 10а от Закона за електронното управление.“
Също така в наредбата не са отразени и приетите изменения и допълнения в ЗМДТ /ДВ.бр.14 от 2021г./, последните касаещи чл.71 и чл.71“а“ от ЗМДТ, а именно основанията при които не се събира такса за битови отпадъци и лицата от които не се събира такава такса.
На основание горецитираните факти и обстоятелства е необходимо да се приемат изменения и допълнения в наредба №11за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Дулово и предлагам следното
РЕШЕНИЕ:
I. На основание чл.21,ал.2 от ЗМСМА; чл.9 от ЗМДТ ; чл.11,ал.3 от ЗНА Общински съвет- Дулово приема Наредба за изменение и допълнение на Наредба №11 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Дулово /приложение-1/
Приложение-1
ПРОЕКТ
Наредба за изменение и допълнение на Наредба №11 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Дулово
Глава втора
Местни такси
Раздел I.
Такса за битови отпадъци
&1.чл.13 се изменя и допълва така:
Чл. 13. (1).Таксата за битови отпадъци се заплаща за извършваните от общината услуги по:
1. събиране и транспортиране на битови отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране;
2. третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации;
3. поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината.
(2) Видът на предлаганите услуги по чл. 13,ал.1 на територията на общината, както и честотата на събиране и транспортиране на битовите отпадъци се определят със заповед на кмета на общината и се обявяват публично до 31 октомври на предходната година.
(3.) Таксата по чл. 13,ал.1 се заплаща от лицата по чл. 11 от ЗМДТ за имотите на територията на общината.
(4) Дейностите по предоставяне на услугите по чл. 13,ал.1 включват:
1. събиране на битовите отпадъци и транспортирането им до инсталации и съоръжения за третирането им, както и осигуряване на съдове за събиране на битовите отпадъци, с изключение на разделното събиране, предварителното съхраняване и транспортирането на битовите отпадъци, попадащи в управлението на масово разпространени отпадъци по Закона за управление на отпадъците - за услугата по чл. 13,ал.1. т. 1;
2. третиране на битови отпадъци, необхванати в управлението на масово разпространените отпадъци, както и проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци и/или други инсталации или съоръжения за оползотворяване и/или обезвреждане на битови отпадъци - за услугата по чл.13,ал.1, т. 2;
3. поддържане на чистотата на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите територии от населените места и селищните образувания в общината, предназначени за обществено ползване - за услугата по чл. 13,ал.1, т. 3.
&2.чл.14 се изменя и допълва така:
Чл.14.(1) Всички относими за календарната година разходи на общината за извършване на дейности по предоставяне на услугите по чл. 13 се включват в план-сметка за годината за всяка от услугите по чл. 13 и по източници на финансиране. В план-сметката по изречение първо се включват и разходите за данък върху добавената стойност, за който не е налице право на приспадане на данъчен кредит по смисъла на Закона за данък върху добавената стойност.
(2) В необходимите разходи по ал. 1 се включват и разходите за данък върху добавената стойност, за който не е налице право на приспадане на данъчен кредит по смисъла на Закона за данък върху добавената стойност.
(3) План-сметката за годината:
1. се изготвя по образец и ред, определени с наредба на Министерския съвет;
2. се одобрява с решение на общинския съвет преди изтичането на срока по чл. 84, ал. 4 от Закона за публичните финанси, като проектът на решение за одобряване на план-сметката заедно с проектите на доклад на вносителя и на план-сметката се публикуват за обществено обсъждане на интернет страницата на общината в срока по чл. 69, ал. 2 от Административнопроцесуалния кодекс; в случай че законът за държавния бюджет за съответната година не бъде приет до 25 декември на предходната година от Народното събрание, план-сметката се приема в срок до 15-и януари;
3. подлежи на проверка от Сметната палата.
&3.чл.15 се изменя и допълва така:
Чл. 15. Основите за определяне на размера на таксата за битови отпадъци, които общински съвет Дулово приема са:
(1). За жилищни имоти -таксата се определя по един от следните два начина:
1. Според количеството на отпадъците:
а. За услугата по сметосъбиране и сметоизвозване - според количеството на битовите отпадъци съобразно вида, броя и честотата на извозване на ползваните през годината стандартни съдове за изхвърляне на битови отпадъци.
б.За услугата по обезвреждане на битови отпадъци в депа или други съоръжения -според количеството на битовите отпадъци съобразно вида, броя и честотата на извозване на ползваните през годината стандартни съдове за изхвърляне на битови отпадъци.
в.За услугата по поддържане чистотата на териториите за обществено ползване - пропорционално върху данъчната оценка на имота.
2. Когато не може да се установи количеството на битовите отпадъци:
а. За услугата по сметосъбиране и сметоизвозване - пропорционално върху данъчната оценка на имота.
б.За услугата по обезвреждане на битови отпадъци в депа или други съоръжения пропорционално върху данъчната оценка на имота.
в.За услугата по поддържане чистотата на териториите за обществено ползване - пропорционално върху данъчната оценка на имота.
(2). За нежилищни имоти - таксата се определя по един от следните два начина:
1. Според количеството на отпадъците:
а. За услугата по сметосъбиране и сметоизвозване - според количеството на битовите отпадъци съобразно вида, броя и честотата на извозване на ползваните през годината стандартни съдове за изхвърляне на битови отпадъци.
б. За услугата по обезвреждане и депониране на битови отпадъци в депа или други съоръжения - според количеството на битовите отпадъци съобразно вида, броя и честотата на извозване на ползваните през годината стандартни съдове за изхвърляне на битови отпадъци.
в. За услугата по поддържане на териториите за обществено ползване - пропорционално върху данъчната оценка на имота.
2. Когато не може да се установи количеството на битовите отпадъци .
а. За услугата по сметосъбиране и сметоизвозване - пропорционално върху данъчната оценка на имота.
б. За услугата по обезвреждане и депониране на битови отпадъци в депа или други съоръжения - пропорционално върху данъчната оценка на имота..
в. За услугата по поддържане чистота на териториите за обществено ползване - пропорционално върху данъчната оценка.
&4 . член 16 се изменя и допълва така:
Чл.16,ал.1. Когато таксата се определя според количеството на битовите отпадъци лицата подават молба-декларация в община Дулово до 30 ноември на предходната година. За придобитите през годината имоти декларация се подава в двумесечен срок от датата на придобиването им.
ал.2. Когато лицето не е подало декларацията в срок, декларирало е по-малко от необходимия му брой от съответния вид съдове за битови отпадъци или не изхвърли битовите отпадъци в определените за целта съдове, то заплаща годишната такса върху данъчната оценка. От размера на дължимата годишна такса се приспада платената част, като върху разликата се дължат лихви съгласно сроковете за плащане.
ал.3. В молба-декларацията се посочват видът и броят на съдовете за изхвърляне на битови отпадъци, които ще се използват през годината, съобразно обявената от кмета на общината честота на извозването на битовите отпадъци.
ал.4. Всяка година в срок 30 декември кметът на общината утвърждава калкулация за изчисляване стойността на такса битови отпадъци ,съобразно вида и броя на съдовете за събиране и изхвърляне на битовите отпадъци .
ал.5. Въз основа на документите по ал.1,ал.3, в срок до 30 декември кметът на общината издава заповеди определящи имотите за които се допуска заплащане на ТБО според количеството.
&5 . член 17 се изменя и допълва така:
Чл.17. ал.1.Не се събира такса за:
1. услугата по чл. 13, ал. 1 и дейността по третиране на битовите отпадъци - част от услугата по чл. 13, ал. 1, т. 2, за имоти, които попадат в райони, в които тези услуги не се предоставят от община Дулово;
2. услугата по чл. 13, ал. 1 и дейността по третиране на битовите отпадъци - част от услугата по чл. 13, ал. 1, т. 2, когато имотът е незастроен или не се ползва през цялата година и е подадена молба-декларация от задълженото лице до 31 октомври на предходната година в община Дулово;
3. услугата по чл. 13,ал.1, когато задължените лица са сключили договор за обслужване с лица, получили регистрационен документ по Закона за управление на отпадъците за събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съответните съоръжения и инсталации, и са декларирали по ред, определен с наредбата по чл. 9, това обстоятелство до 31 октомври на предходната година в община Дулово.
Чл. 17,ал.2. Не се събира такса за битови отпадъци за услугите, предоставени на молитвени домове, храмове и манастири, в които се извършва богослужебна дейност от законно регистрираните вероизповедания в страната, заедно с поземлените имоти, върху които са построени.
Чл.17,ал.3.Не се събира такса за битови отпадъци за услугите, предоставени на Народни читалища на територията на Община Дулово за имотите, в които те извършват основната си дейност.
Раздел VII
Такси за административни услуги
&6. Създава се ал.4 към чл.37
Чл.37(4) Всички такси за предоставяне на административни услуги по електронен път съгласно чл. 10а от Закона за електронното управление, се събират с 50% намаление .
Инж.Невхис Мустафа:
Кмет на Община Дулово
Съгласувал
Айваз Чакър:
Зам.кмет на Община Дулово